Passport

Menjünk világgá!

A Kaktusz-kupola

2017. szeptember 15. 15:39 - Vámos Sándor

cactus01.png

Pedig az UFO-k itt élnek köztünk, és a lapos Föld szegélyén, egy elhagyatott sziget még elhagyatottabb sarkában bázist létesítettek, amit a NASA, meg a világ összes kormánya megpróbál eltitkolni előlünk, de most lebuktak!!!

Ok, irónia kikapcsolva, meg a blog műfaját sem kívánom "megreformálni", de mégis, mi lehet ez a titokzatos, szabályos kör alapterületű betonlétesítmény a Runit-sziget sarkában?

Ráadásul ha gépen fölébe szállunk google.maps-en megtaláljuk, térkép e táj, az sem nyújt túl sok segítséget. A létesítmény innen nézve is hatalmas, de teljesen elhagyatott, mint az egész Enewetak Atoll.

Ez azért már több mint gyanús, hogy a Marshall szigetektől egy ugrásnyira található tengeri paradicsom ilyen kihalt, mármint-hogy „embermentes” képet nyújtson. Nagyon árulkodó jel, hogy a betonkolosszust a google „katonai támaszpont” címkével illeti, és hasonló méretű, kör alakú bemélyedések sűrűn csipkézik az atoll partvonalát, illetve az azt övező tenger mélyét.

Tovább
komment

A valódi Mad Max

2017. július 17. 14:59 - Vámos Sándor

madmax03.png

Egy újszülöttnek minden vicc új. Ezt az állítást kiterjesztve, miszerint egy újszülöttnek minden történet új, még mindig nehéz magamra venni, mert az ominózus pillanata óta az életemnek már jópár éve lepergett, de.. Igen, ezt a sztorit sem ismertem eddig, pedig Emile Leray története sem egy mai eposz.

1993-ban Emile Leray, az akkor 44 éves francia villanyszerelő, akinek a hobbija Afrika felfedezése volt, Citroën 2CV-jével – közismertebb nevén egy kacsával – lerobbant egy kősivatagban.

Tovább
komment

Repülőgéphordozó Windows XP-vel

2017. június 28. 17:35 - Vámos Sándor

hordozoxpvel01.pngkép forrása: savetheroyalnavy.org

Egyik zsarolóvírus érkezik a másik után, az egyiknek éppen megtalálják az ellenszerét (adott esetben egyszerűen egy domain létrahozásával), a következő már tarol is a hálózatokon, és ejti túszul számítógépeken tárolt adatok tömegeit.

Tovább
komment

Mert az Opel sosem kop' el

2017. június 16. 15:28 - Vámos Sándor

sosemkopel4.pngHanns-Lüdecke Rodewald és az Opelje, fotó: Haiko Prengel/Haiko Prengel

A szakadt és elaggott Opel nem valami Kusturica film látványeleme (bár az is lehetne), hanem egy kísérlet tárgya, melyet Hanns-Lüdecke Rodewald professzor kezdett el nagyjából harminc éve és még napjainkban is tart.

Tovább
komment

Sörvezeték

2017. május 24. 18:32 - Vámos Sándor

A klasszikus közművezetékek köre időről időre – a technikai fejlődést követve – bővül. A legrégebbi ilyen vezetékek a víz és a szennyvíz vezetésére épültek, a rómaiak Aquadukt-jai mind a mai napig megcsodálhatók ez egykori birodalom területén, és az egykori római fő szennyvízcsatorna, a Cloaca Maxima még napjainkban is szállítja mindazt, amiért pár száz éve megépítették. A villany és gáz infrastruktúrája csak az utóbbi száz évben indult bővülésnek, és itt az új trónkövetelő, a sör.

Tovább
komment

A Titanic-ot lassan megeszik a baktériumok

2017. május 19. 18:16 - Vámos Sándor

Az RMS Titanic brit Olympic osztályú utasszállító egykor a világ legnagyobb utasszállító óceánjárója volt. Rekeszes szerkezete miatt akkoriban elsüllyeszthetetlennek vélték, és erre már az első útján rácáfolt, amikor 1912. április 16-án jéghegynek ütközött és elsüllyedt, nagyjából 1500 utast rántva magával a mélybe.

titanic_03.pngkép: pinterest/whoi.edu

Tovább
komment

Krétával és palatáblával a zsarolóvírus ellen

2017. május 15. 23:05 - Vámos Sándor

 

A világon végigsöprő zsarolóvírus fertőzés alól a Német Vasutak, a Deutsche Bahn (DB) sem tudta kivonni magát. Szerencsére a fertőzés csak a kijelzőrendszerek egy részét bénította meg, és ezeket is csak lokálisan. Ennek ellenére elég sok pályaudvaron borultak sötétbe a kijelzők, és a hétvégi forgalomban komolyabb káosszal fenyegettek.

palatabla_01.pngA WannaCry nem kímélte a frankfurti kijelzőt sem, forrás: N24/Peter Haentjes

Tovább
komment

Híd a semmibe

2017. május 12. 11:15 - Vámos Sándor

Az Új Yalu-folyó Híd

 

Az Új Yalu-folyó Híd a kínai oldalról, fotó: Google Steetview

A Yalu folyó mintegy 800 kilométeren keresztül határfolyóként kanyarog Kína és Észak-Korea között. Nem sokkal azelőtt, hogy elérné a Sárga-tengernél a torkolatát, található a kínai határváros, Dandong.

A kínai kormányzat még a hülye sérójú Cartman Kim Jong Un hatalomra kerülése előtt valahogy kiegyezett a faterjával, Kim Jong Il-lel, hogy az 1945-ben épített, és napjainkra már kissé elaggott híd helyett építenek egy másikat, melyen keresztül egy autópályát átvezetve összekötik a két országot.

Az Új Yalu-folyó Hídat a kínaiak, a hozzá csatlakozó úttal együtt mintegy 350 millió dollárból meg is építették, de az átadására már nem került sor, az ugyanis az Észak-Koreában egy szántóföld közepén végződik.

Tovább
komment

A kommunista UFO

2017. május 10. 12:48 - Vámos Sándor

buzludzha_03.pngnever forget your past, fotó: Scroch

never forget your past

Az átkosban, nevezzük azt akár szocializmusnak, gulyáskommunizmusnak vagy akárminek, a városi elöljáróknak és a politikusoknak még nem adtak annyira szabad kezet az „enyém márpedig nagyobb” ősi és kultikus egymás túllicitálásához, mint napjainkban. Akkor a felszabadulási emlékművekben csúcsosodhatott ki a hatalomhoz törleszkedő szervilizmus, ami napjainkban az 56-os emlékművekben, betonsivataggá térkövezett faluközpontokban, tök üres stadionokban és pár centis kilátókban nyilvánul meg.

Tovább
komment

Teufelsberg FSB

2017. március 31. 13:40 - Vámos Sándor

fsb_06.pngTeufelsberg FSB napjainkban, fotó: Wikipedia / Jochen Teufel

Berlin peremén, egy törmelékből emelt magaslat tetején található az egykor szupertitkos, ma már csak szellem-járta lehallgatóállomás, az FSB, melyet az NSA üzemeltetett és a Stasi is kémkedett utána. A legjobb történeteket a valóság írja, egy vérbeli és hamisítatlan berlini kémtörténet következik.

Tovább
komment

Kémfalu eladó

2017. március 24. 14:04 - Vámos Sándor

kemfalu_02.pngSugar Grove Station, fotó: ABC News

Nem, semmi átverés vagy csúsztatás nincs a címben, a kémfalu, Sugar Grove Station eladó. Nem egy-egy ház a településen, hanem úgy teljes egészében a település. A 80 házból álló takaros és szépen rendben tartott házakhoz 45 ezer négyzetméteres szálloda, benzinkút, bowling- és kosárlabdapálya, autómosó, uszoda és hullámmedencés fürdő is tartozik.

Tovább
komment

ICE kaland

2017. március 22. 22:58 - Vámos Sándor

Pénteken elég húzós napom volt, reggel hatkor kezdtük a teszteket a vonaton, elég szoros ütemtervvel, másokkal együtt dolgozva és egy fél órás ebédszünettel sikerült letesztelnünk az új szoftvert. A bérautót magammal együtt visszavittem Mönchengladbach-ba, majd nem sokkal később elértem hazafelé az ICE-met Düsseldorfban, úgy hatkor.

Tovább
komment

A Honecker-bunker

2017. március 14. 12:17 - Vámos Sándor

bunker5000_05.pngirányítóközpont, fotó: bunker.dottermusch.com

Minden irányba erdő övezi a tisztást az alacsony domb tetején. Keskeny csapás vezet a rövid sétaútra fekvő kis tavacskáig, a Bogensee-ig, a nem túl távoli faluból, Prendenből még a harangozás is elhallatszik idáig. Igazán idilli kirándulóhely ez alig 30 kilométerre Berlintől. Igazi turistaparadicsom, ahol 1990 előtt bárkit, aki erre tévedt volna, szinte biztos, hogy lelőttek volna. Kicsit talán érthetetlen is lehetne ez az egész, ha nem tudnánk, mi lapul a talpunk alatt jó pár méterrel.

Tovább
komment

Bambuszgyűrű és vasgolyó

2017. március 10. 15:34 - Vámos Sándor

token_01.pngA token átadása, fotó: Shashanka Nanda

A token a számítástechnikában, kommunikációtechnikában nem ismeretlen fogalom. Ha van egy hálózatunk, amire több gép van egyszerre felfűzve, és mindegyik dumálni akar a többiekkel, az úgynevezett token-ring egy bevett megoldás.

Egy jelsort küldözgetnek a hálózat tagjai egymásnak, és amelyik egység ez éppen birtokolja, az lehet a „főnök”, azaz kérdezhet a többiektől vagy üzenhet nekik. Amennyiben végzett a kommunikációjával vagy letelt a neki szabott idő, a jelsort tovább kell küldenie, hogy a következő egység tehesse meg ugyanezt. A megoldás a kommunikációtechnológiában háttérbe szorult az Ethernet térnyerésének „köszönhetően”, de köszöni, jól van és sok helyen alkalmazzák.

Az elv persze már születésekor sem volt új keletű, több, mint száz éve felfedezte magának például a vasút. Az egyvágányos vasúti szakaszok legfenyegetőbb réme a szembemenetel, amikor két vonat ugyanazon a vágányon egymással szembe száguld. Még napjainkban is csúnya és tragikus balesetek okozója az ilyen szakaszokon a figyelmetlenség vagy nemtörődömség, mint például nemrég az Bajorországban is történt.

Tovább
komment