Passport

Történetek határtalanul.

a lopott kocsik megrendelője, Tádzsikisztán elnöke

2013. december 22. 12:45 - Vámos Sándor

Egy különleges német nyomozói csoport, a „Westwind” (Ermittlungsgruppe "Westwind") mintegy kétszáz lopott autót követett nyomon, mert fel kívánták tárni a vásárlókat, a közvetítői láncolat végén. Az akció meglepő eredménnyel zárult, az autókat Tádzsikisztánban, Emomalii Rachmon nevéhez köthető csoportok rendelésére lopták el és szállították a volt szovjet tagállamba. Emomalii Rachmon jelenleg Tádzsikisztán elnöke. A tolvajok ízlését "dicséri", hogy a fenti autóáradatból 93, Németországban üzembe helyett és a GPS-ekkel lekövetett luxus-BMW volt.

nyaralni_Tadzsikisztanban_.png

A berlini igazságügyi szenátor Thomas Heilmann az eset kormányzati szintű tisztázását kérte még a volt német külügyminisztertől Guido Westerwelle-től. Mint megkeresésében írta: „az autók új tulajdonosai jórészt olyan személyek, akik családi kapcsolatban állnak a tádzsik elnökkel”.

A német hatóságok már több ízben próbálták az üggyel kapcsolatban felvenni a kapcsolatot a tádzsik kormányzati intézményekkel, mindeddig eredménytelenül. A tádzsik külügyminiszter, Zarifi Hamrokhon számára az ügy nyilvánvalóan kényelmetlen, mert októberi, berlini látogatását az után mondta le, hogy a német hatóságok egyértelművé tették, nem veszik le a tárgyalási napirendről az „autó” témát.

A Westwind az üggyel kapcsolatban szeptemberben kapcsolt le egy litván tolvajcsapatot, az ő tevékenységük nyomán 26 autó került új tulajdonoshoz.

Így működik a családi autóbeszerzés a tádzsik elnöki családban.

Emomalii Rachmon, a diktátor

Az elnök története gyakorlatilag a szovjet utódállamok diktátorainak kaptafájára készült. Már a szovjet időkben megszerezte a hatalmát, melyet 1994-ben váltott elnöki pozícióra, és azóta sorra nyeri a vastagon manipulált választásokat.

A rendszerét – mint szinte minden volt térségbeli szovjet tagállamét – olyan sűrűn szövi át a korrupció, hogy elmondható, ezek a rendszerek kizárólag a törvénytelenségre és korrupcióra épülnek, mint a fenti történet ezt hűen illusztrálja.

Láttunk már ilyesmit, itt a blogon is, a Türkmenisztánt tárgyaló bejegyzésben. Korrupt rendszerére egyedüli veszélyt az újjáéledő Üzbegisztán Iszlám Mozgalom jelent, mely sorait megerősítik az Afganisztánból beszivárgó tálibok.

Források

focus.de: Fahndungserfolg in Tadschikistan / Präsidenten-Klan fährt gestohlene deutsche Autos
Berliner Zeitung: Gestohlene Autos in Tadschikistan
cbsnews.com: The world's enduring dictators: Emomali Rahmon, Tajikistan

Facebook csoport

A blog változásait is követheti / kommentelheti a facebookon, a passport.blog.hu csoportban, ha rákattint a „√ Tetszik” gombra. Kérem, kövessen!

 

További írásaim

Passport blog

A bálnákat lelövik, ugye?
Hét éve távozott köreinkből a nagy Türkménbasi
A „pornóletöltős” Redtube sztori bonyolódik
A Stasi szigorúan titkos aktáiból: „Fáklya”
A londoni gyújtogató
Német városok rangsora - hol van a legkomolyabb sansz munkahelyre
Amitől a (TÜV) vizsgáztatóknak a haja az égnek áll : 1.rész, 2.rész, 3.rész
Le a dezodor és pulóver ajándékokkal!
Német keresetek listája
A 62'-es hamburgi viharhullám
Az észak-koreai díszletfalu, Kidzsongdong
Csövezzünk Ausztriában és Németországban
Az elhagyott szovjet nukleáris világítótornyok
Bambuszvonatok Kambodzsában
Szórakoztató tények utazóknak
A világ leghosszabb vonata: a Vasérc-expressz
A világ legnagyobb hajóroncs-temetője: Nouadhibou, Mauritánia
Ajtó a pokolba – a 42 éve lángoló türkmenisztáni Darvaza- kráter
A lappföldi Jéghotelbe is kell tűzjelző

OB121 blog

Az elhagyott szovjet nukleáris világítótornyok és reaktoraiknak története (a teljes történet)
Vasazásból nukleáris katasztrófa
Cseljabinszk-40 : a szovjet plutóniumgyár és katasztrófái
A Davis-Besse atomerőmű esete a vírussal
A Trans-Szibéria gázvezeték 1983-as robbanása
A Stuxnet és hatásai (első rész)
Vasúti gigaprojekt: ICx

Két blogot szerkesztek:

  • a passport.blog.hu egy könnyedebb hangvételű, populárisabb blog, ahol a nyelvezet is ezt tükrözi.
  • az ob121.blog.hu egy szakmaibb, elmélyedősebb és alaposabb blog – vagy legalábbis annak szánom. Itt hosszabb és komolyabb cikkek fordulnak elő, amik alaposabb utánjárást igényelnek – emiatt ez a blog kevésbé pörgős, ritkábban frissül.

A blogfelületen a hozzászólások csak előzetes moderáció után jelennek meg, ez néha eltart akár egy fél napot is.

komment