Passport

Történetek határtalanul.

Titanic II - Jack is back

2014. január 16. 10:06 - Vámos Sándor

titanic21.jpg

A borzalmas filmet évekkel ezelőtt valószínűleg a bányáiból milliárdossá avanzsált ausztrál Clive Palmer (59) is látta, mert úgy érezte, életművét csak ennek a hajónak az újjáépített mása koronázhatja meg. Az a milliárdos, aki korábban – feltehetően szintén filmélményei hatására –  megkísérelte összerántani a Jurassik Parkot a hátsókertjében, illetve egy darabig meg volt győződve afelől, hogy ellene összeesküvést sző Barack Obama , a CIA , a Rockefeller Alapítvány és a Greenpeace, így egyszerre. Ha már üldözési mániája van, legalább nem aprózza el azt (egyébként pedig; attól, hogy paranoiás, még nem biztos, hogy nem üldözik).

titanic23.jpgClive Palmer és a Titanic II, a jobb oldalon Palmer, montázs: News Limited Illustration

A milliárdos terve meglehetősen nagyvonalú; újjá akarja építeni a Titanicot, az ötletes Titanic II névvel. Elképzelése szerint az új hajóra egyszerre 2500-an válthatják meg a helyüket, ugyanúgy három osztályra, mint az elődben, és minden osztályon hasonló enteriőr is fogja fogadni az utazókat. A hajón kilenc szinten 840 kabin kap helyet.

A különböző osztályok között sem lesz holmi kispolgári keveredés, a gazdagok megkapják a színpompás felső szintjeiket, a plebsznek meg marad a vízszint alatti rész, 60 centi széles egybenyitott alvóhelyekkel, és pár száz utasra egy közös mosdóval. Míg az első osztály vendégeit Palmer a luxussal akarja megfogni, a harmadik osztályra érkezők számára az utazás kaland-faktorát kívánja kiemelni: „újraélhetik az Amerikába kivándorlók reményeit”.

Bár a technikai megvalósításban komoly alkukat kénytelen a milliárdos kötni, a külsőségekben mindenképpen egy már letűnt kornak kell majd a hajón tükröződnie. A személyzetnek és az utasoknak is korhű ruhákat kell ölteniük. A pincéreknek ugyanúgy ezüst tálcán kell felszolgálniuk az felsőbb osztályokon, míg a harmadosztályon, szintén korhű módon az utasokat a kikötés előtt tetvetleníteni kell majd „És tetvetleníteni fogjuk őket” – mondja Palmer – „lehet, hogy egy tömlő konfettit fogunk rájuk permetezni, de megtesszük”.

titanic24.jpga Titanic II renderelt képe, forrás: Wikipedia

Nyilván az elsüllyedés óta eltelt száz évben fejlődött a technika, szigorodtak az előírások (nem kis részben például pont a Titanicnak „köszönhetően”, amiről a mentőcsónakok nagy részét esztétikai okokból spórolták le).

A Titanic 2, bár kinézetében hasonlítani fog elődjére, azért már dízel-elektromos hajtású lesz, az eredeti, hatalmas kormánylapát a vízszint fölötti dekoráció lesz csak, a hajó irányítását gondolás villanyhajtóművek fogják ellátni. A hajó testét újratervezték, kissé szélesebbre vették, stabilitási okok miatt, és formája is kissé megváltozott, és a szegecselt szerkezeti elemeket is inkább csak hegeszteni fogják. A beltérben is sok mindent át kell gondolni és kompromisszumokat kell kötni például a modern tűzvédelmi előírásokkal, így az eredeti hajón használt lambériák helyett furnért kell majd a folyosók és a kabinok falazatához felhasználni.

titanic22.jpgcián: Titanic, magenta: Titanic II, forrás: Wikipedia

A megépítés helyszíne pár ezer kilométerrel arrébb kerül, a kínai állam tulajdonában álló CSC Jinling üzem vállalkozott a feladatra. Érdekesség, hogy ez az üzem még soha nem épített személyszállító hajót, de ők tudják...

A Titanic átadásának a céldátuma folyamatosan vándorol, de jelenleg 2017 szerepel a legtöbb internet oldalon, és első útja természetesen a jól bevált (khm..) Southampton - New York lesz.

A hajó árát félmilliárd dollárra teszik a szakértők. Több feltevés szerint Palmer vállalatbirodalma az utóbbi években kissé megzuhant (biztos a fenti Obama – CIA – Rockefeller – Greenpeace kombó lapul meg a háttérben), de emberünk ennek ellenére kitart tervei mellett.

Youtube

Források

Bild.de: Die „Titanic II“ soll möglichst authentisch werden (német)
news.com.au: Will Clive Palmer's Titanic II be a luxury cruise or Titanic-sized nightmare? (ausztrál)
Wikipedia: Titanic_II (angol)

Facebook csoport

A blog változásait is követheti / kommentelheti a facebookon, a passport.blog.hu csoportban, ha rákattint a „√ Tetszik” gombra. Kérem, kövessen!

További írásaim

Passport blog

10 Bizarr munkahely az USA-ból
Hűtővonat atomrakétákkal
Sínek a semmibe 1.– Canfranc
Étolaj a csatornából – Kínában
Érdekes repülőterek
A bálnákat lelövik, ugye?
A lopott kocsik megrendelője, Tádzsikisztán elnöke
Hét éve távozott köreinkből a nagy Türkménbasi
A „pornóletöltős” Redtube sztori bonyolódik
A Stasi szigorúan titkos aktáiból: „Fáklya”
A londoni gyújtogató
Német városok rangsora - hol van a legkomolyabb sansz munkahelyre
Amitől a (TÜV) vizsgáztatóknak a haja az égnek áll : 1.rész, 2.rész, 3.rész

OB121 blog

A kínai szuperexpresszek
Az elhagyott szovjet nukleáris világítótornyok és reaktoraiknak története (a teljes történet)
Vasazásból nukleáris katasztrófa
Cseljabinszk-40 : a szovjet plutóniumgyár és katasztrófái
A Davis-Besse atomerőmű esete a vírussal
A Trans-Szibéria gázvezeték 1983-as robbanása
A Stuxnet és hatásai (első rész)
Vasúti gigaprojekt: ICx

komment