A német gazdaság hosszú évek óta a legjobb formáját hozza. Ez Magyarországnak legalább olyan jó hír (kellene, hogy legyen), mint a németeknek.
Persze Németországban sem egységesen profitálnak a városok a jól teljesítő gazdaságból. A kölni „Institut der deutschen Wirtschaft” a „Business Week” gazdasági hetilappal és az „Immobilienscout24” ingatlankereső portállal közösen az idén is összeállították a legjobban teljesítő német városok listáját.
Erlangen, a "málnapalota", a Siemens igazgatósági épülete - 3. helyezett; fotó: Wikipedia
A listához a foglalkoztatottsági mutatókat (40%), a gazdasági szerkezetet (30%), az ingatlanok értékét (20%) és az életminőséget (10%) pontozták – mint eddig minden évben.
Nyertesek
A rangsor első három városa gyakorlatilag cégnevekhez köthető: Wolfsburg: Volkswagen, Ingolstadt: Audi, Erlangen: Siemens. A lista elején szereplő városoknak három közös tulajdonságuk van:
- átlag feletti az ipar aránya
- az előállított termékek nagy része exportra kerül
- magas az innovációs beruházások rátája a kutatás – fejlesztés ágazatban
Azok a városok például, ahol a VW-csoportnak vannak a gyárai (Lipcse, Ingolstadt, Drezda, Kassel), mind jól teljesítettek.
A tavalyi évhez képest Ingolstadt (5,1 százalékpont) majd Berlin (4,7) és Hamburg (4,5) teljesített jelentősen jobban, Berlin például főleg mint turisztikai célpont javította a pozícióját.
Vesztesek
Feltűnő a városok pozícióvesztése Észak-Rajna-Vesztfáliában és a Ruhr-vidéken. Ha egy városban annak a meghatározó cége rosszul teljesít, az az egész várost magával ránthatja, erre példa az acélipari vállalat Salzgitter AG.
poz. |
város | munka |
gazdaság |
ingatlan |
életminőség |
pontszám |
---|---|---|---|---|---|---|
1 | Wolfsburg | 3 | 1 | 1 | 3 | 66,7 |
2 | Ingolstadt | 2 | 2 | 2 | 4 | 63,2 |
3 | Erlangen | 16 | 3 | 8 | 63 | 57,3 |
4 | Regensburg | 7 | 5 | 9 | 13 | 56,8 |
5 | Leipzig | 1 | 11 | 48 | 12 | 56,3 |
6 | Würzburg | 6 | 7 | 12 | 56 | 55,4 |
7 | Braunschweig | 8 | 14 | 13 | 10 | 55,3 |
8 | Berlin | 10 | 24 | 6 | 24 | 54,9 |
9 | Kassel | 5 | 50 | 7 | 45 | 54,8 |
10 | Oldenburg | 23 | 52 | 3 | 5 | 54,0 |
11 | Dresden | 4 | 58 | 11 | 39 | 54,0 |
12 | Potsdam | 11 | 10 | 24 | 8 | 53,7 |
13 | Münster | 14 | 35 | 18 | 1 | 53,7 |
14 | Augsburg | 12 | 57 | 5 | 25 | 53,4 |
15 | München | 22 | 16 | 14 | 9 | 53,4 |
16 | Hamburg | 9 | 40 | 19 | 16 | 53,0 |
17 | Fürth | 26 | 59 | 4 | 28 | 52,6 |
18 | Nürnberg | 20 | 17 | 25 | 26 | 52,5 |
19 | Rostock | 15 | 23 | 30 | 37 | 52,4 |
20 | Jena | 18 | 25 | 20 | 41 | 52,3 |
21 | Freiburg | 19 | 22 | 38 | 7 | 52,2 |
22 | Bonn | 33 | 4 | 49 | 14 | 52,0 |
23 | Ludwigshafen | 34 | 13 | 21 | 35 | 51,4 |
24 | Heilbronn | 30 | 19 | 17 | 46 | 51,4 |
25 | Magdeburg | 17 | 21 | 46 | 57 | 51,3 |
26 | Ulm | 39 | 31 | 10 | 48 | 51,3 |
27 | Darmstadt | 41 | 47 | 16 | 2 | 51,0 |
28 | Bremerhaven | 25 | 15 | 51 | 32 | 51,0 |
29 | Heidelberg | 46 | 18 | 23 | 33 | 50,5 |
30 | Erfurt | 21 | 61 | 26 | 29 | 50,5 |
31 | Offenbach | 50 | 9 | 27 | 19 | 50,4 |
32 | Kiel | 32 | 26 | 35 | 17 | 50,4 |
33 | Hannover* | 43 | 28 | 29 | 31 | 50,0 |
34 | Aachen* | 45 | 41 | 15 | 42 | 50,0 |
35 | Köln | 13 | 66 | 41 | 21 | 49,7 |
36. | Trier | 38. | 44. | 22. | 53 | 49.6 |
37. | Mainz | 31. | 38. | 39. | 38. | 49.5 |
38. | Halle / Saale | 24 | 34 | 56 | 62. | 49.4 |
39. | Lübeck | 28. | 48. | 42 | 36. | 49.4 |
40. | Osnabrück | 37. | 46. | 34 | 20 | 49.4 |
41. | Karlsruhe | 42 | 37. | 31. | 47. | 49.4 |
42 | Stuttgart | 35. | 60 | 32 | 34 | 49.1 |
43. | Koblenz | 51 | 30 | 45 | 15. | 48.7 |
44. | Pforzheim | 64 | 8 | 37. | 30 | 48,5 |
45 | Bremen | 53 | 36. | 28. | 43. | 48.4 |
46. | Essen | 55 | 6. | 61. | 49. | 48.0 |
47. | Wiesbaden | 29. | 68 | 36. | 18. | 47,9 |
48. | Düsseldorf | 36. | 67 | 44. | 11. | 47.6 |
49. | Saarbrücken * | 58. | 43. | 33. | 54. | 47.4 |
50 | Chemnitz | 47. | 33. | 68 | 27 | 47.4 |
51 | Frankfurt / Main | 27 | 71. | 43. | 6. | 47.1 |
52. | Bochum | 57 | 20 | 58. | 44. | 47.1 |
53 | Dortmund | 52. | 53 | 50 | 55 | 47.0 |
54. | Bielefeld | 48. | 63 | 53 | 22. | 46.9 |
55 | Cottbus | 61. | 29. | 47. | 60 | 46.8 |
56 | Leverkusen | 44. | 49. | 66. | 50 | 46.7 |
57 | Hamm | 67 | 12. | 65. | 23. | 46.2 |
58. | Mannheim | 40. | 70 | 40. | 68 | 45.9 |
59 | Monks- bach |
62. | 51 | 55 | 52. | 45.3 |
60 | Bottrop | 66. | 32 | 60 | 64 | 45.1 |
61. | Duisburg | 60 | 42 | 62. | 59 | 45.1 |
62. | Hagen | 56 | 55 | 63 | 65. | 45.0 |
63 | Gelsenkirchen | 63 | 45 | 59 | 71. | 44,5 |
64 | Solingen | 59 | 62. | 57 | 67 | 44,5 |
65. | Herne | 71. | 27 | 54. | 61. | 44.4 |
66. | Mülheim / Ruhr | 49. | 69 | 64 | 58. | 44.2 |
67 | Salzgitter | 54. | 65. | 69 | 51 | 44.1 |
68 | Wuppertal | 65. | 39. | 70 | 66. | 44.0 |
69 | Krefeld | 68 | 64 | 52. | 70 | 43,9 |
70 | Oberhausen | 70 | 56 | 67 | 40. | 43.1 |
71. | Remscheid | 69 | 54. | 71. | 69 | 42.4 |
*: A város és agglomerációja együtt.
Forrás
Bild: Wo die Job-Chancen am besten sind (fizetős hozzáférés)
Facebook csoport
A blog változásait is követheti / kommentelheti a facebookon, a passport.blog.hu csoportban, ha rákattint a „√ Tetszik” gombra. Kérem, kövessen!
További írásaim
Amitől a (TÜV) vizsgáztatóknak a haja az égnek áll : 1.rész, 2.rész, 3.rész
Le a dezodor és pulóver ajándékokkal!
Német keresetek listája
A 62'-es hamburgi viharhullám
Az észak-koreai díszletfalu, Kidzsongdong
Csövezzünk Ausztriában és Németországban
Az elhagyott szovjet nukleáris világítótornyok
Bambuszvonatok Kambodzsában
Szórakoztató tények utazóknak
A világ leghosszabb vonata: a Vasérc-expressz
A világ legnagyobb hajóroncs-temetője: Nouadhibou, Mauritánia
Ajtó a pokolba – a 42 éve lángoló türkmenisztáni Darvaza- kráter
A lappföldi Jéghotelbe is kell tűzjelző
Hatalmas betonnyilak az USA-ban
Káosz a német autópályákon
Kilométeróra-maffia Németországban
pagpag - hús a szemétből
Maeklong Railway Market /Talad Rom Hoop
Az elhagyott szovjet nukleáris világítótornyok és reaktoraiknak története (a teljes történet)
Vasazásból nukleáris katasztrófa
Cseljabinszk-40 : a szovjet plutóniumgyár és katasztrófái
A Davis-Besse atomerőmű esete a vírussal
A Trans-Szibéria gázvezeték 1983-as robbanása
A Stuxnet és hatásai (első rész)
Vasúti gigaprojekt: ICx
Utóirat
A blogokat egyedül írom és szerkesztem. Megkísérelem a magyar helyesírás szabályait betartani, a források megjelölésére odafigyelni és a pontos szaknyelvi kifejezéseket alkalmazni az azokat megkövetelő cikkek esetében. Néha, ha a fenti pontokat nem sikerül hiánytalanul megtartanom, azt sajnálatos hibának tartom, ami szerintem az egyszemélyes blogírás velejárója. Kérem, figyelmeztessen a problémára, azt – amennyiben hibának minősítem – kijavítom. a blogfelületen a hozzászólások csak előzetes moderáció után jelennek meg, ez néha eltart akár egy fél napot is.
Két blogot szerkesztek:
- a passport.blog.hu egy könnyedebb hangvételű, populárisabb blog, ahol a nyelvezet is ezt tükrözi.
- az ob121.blog.hu egy szakmaibb, elmélyedősebb és alaposabb blog – vagy legalábbis annak szánom. Itt hosszabb és komolyabb cikkek fordulnak elő, amik alaposabb utánjárást igényelnek – emiatt ez a blog kevésbé pörgős, ritkábban frissül.